Czy umowa o pracę może zostać sporządzona w języku angielskim?

Jeżeli osoba świadcząca pracę mieszka na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w chwili zawierania umowy oraz umowa ma być wykonywana lub wykonana na terytorium RP, to wszelkie dokumenty związane ze stosunkiem pracy (w tym również umowa o pracę) muszą być sporządzone w języku polskim.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 1999r. o języku polskim na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przy wykonywaniu przepisów z zakresu prawa pracy używa się języka polskiego, jeżeli osoba świadcząca pracę ma miejsce zamieszkania na terytorium RP w chwili zawarcia umowy oraz umowa ma być wykonana lub wykonywana na terytorium RP.

Z powyższego wynika, że wszelkie dokumenty związane ze stosunkiem pracy, w szczególności umowa o pracę, zakres obowiązków, regulaminy pracy, instrukcje bhp powinny być sporządzone w języku polskim. Nie ma jednak przeszkód, aby np. umowa o pracę została sporządzona jednocześnie w języku polskim i obcym.

źródło: https://warszawa.pip.gov.pl/

Wytłuszczenia dokonane przez redakcję

Wyroki / Interpretacje / Stanowiska dla Kadr i Płac

Zostaw komentarz